Trouwe Klant
Veel Nederlanders zijn en blijven trouw aan hun energieleverancier. Vaak zelfs jarenlang. Normaal zou je zeggen dat dit vast een beloning oplevert.
Dit is echter niet zo. Trouwe klanten profiteren namelijk niet van veranderingen in de energiemarkt.
Het kan dus heel goed, dat nieuwe klanten voor dezelfde energie veel goedkoper uit zijn.
verlopen contract
Vaak sluit men een contract met de leverancier af voor een bepaalde periode. In deze perioden zijn zowel de klant als de leverancier gebonden aan de gemaakte afspraken. Als het contract echter verloopt, dan wordt dit stilzwijgend omgezet in een ander tarief. Dit tarief ligt doorgaans veel hoger dan de afgesproken prijs.
overname leverancier
Het gebeurt meer dan eens dat een energieleverancier wordt overgekocht door een andere partij. Vaak gebeurt dit stilzwijgend en ontvangt men er slechts een enkele email over. En toch kan zo'n overname behoorlijke prijsveranderingen betekenen. Een overname kost namelijk nogal wat geld. En deze rekening wordt uiteindelijk door de klant betaalt.
Boete bij overstappen
Vaak is men bang voor een boete van de huidige leverancier als men overstapt. In bijna alle gevallen neemt de nieuwe energieleverancier deze kosten op zich. Mocht de contractperiode al over zijn, dan kan men kosteloos overstappen. Als er wel een boete is, dan zorgen wij ervoor dat deze wordt vergoed door de nieuwe energieleverancier.
vast tarief
Een logische keuze bij een energiecontract, is kiezen voor een vast tarief.
Maar niet als dat tarief vastgesteld wordt op de hoogtepunt van een bepaalde periode. de zekerheid die u dan heeft, is dat u waarschijnlijk de gehele contactperiode teveel betaalt voor uw energie. Mocht u een vast tarief hebben, dan kan Tarief Advies vaak een betere prijs voor u onderhandelen.